fbpx

25 zajímavých statistik o online reputaci

21 května, 2023

Věděli jste, že:

  1. 58 % manažerů je přesvědčeno, že online reputace firem musí být řízena, ale pouze 15 % ji ve skutečnosti řeší.
  2. Čtyři z pěti lidí uvádějí, že obdrželi radu prostřednictvím sociálních médií, jaký výrobek koupit nebo jakou službu využít.
  3. 78 % spotřebitelů důvěřuje vzájemným doporučením, oproti tomu pouze 14 % důvěřuje reklamě.
  4. 76 % společností věří, že jejich pověst je lepší než průměr – což je matematicky nesmysl a dokazuje to tak příliš optimistický pohled na vlastní online reputaci…
  5. 41 % společností, které se potýkaly s negativní pověstí, pocítilo ztrátu hodnoty firmy či značky a tím souvisejících příjmů.
  6. 86 % lidí je ochotno zaplatit více za služby, pokud budou poskytovány společností s vyšším hodnocením a lepšími recenzemi.
  7. 85 % zákazníků využívá internet k průzkumu před provedením nákupu.
  8. Zvýšení hodnocení o jednu hvězdičku navíc může znamenat u restaurací nárůst tržeb o 5-9%.
  9. 45 % uživatelů uvádí, že našlo při hledání na internetu takové informace, které vedly k rozhodnutí nenakoupit u konkrétní firmy výrobky nebo služby.
  10. 56 % uživatelů našlo takové informace, které naopak upevnily jejich rozhodnutí s firmou obchodovat.
  11. Každý měsíc se realizuje více než 10,3 miliard vyhledávání na Google, přičemž 78 % uživatelů na internetu zkoumá produkty a služby online.
  12. 17 % – tolik vyhledávání je pak provedeno s cílem najít firmu poskytující konkrétní službu nebo prodávající konkrétní produkt.
  13. 50 % potenciálních prodejů neproběhne a je ztraceno, protože spotřebitelé nenaleznou požadované informace.
  14. Podle White House Office of Consumer Affairs řekne nespokojený zákazník o svých zkušenostech 9-15 lidem, téměř 13 % z nich pak svou negativní zkušenost sdílí s 20 a více lidmi.
  15. 17 % spotřebitelů by doporučilo značku, která sice odpověděla účinně, ale odpověď byla pomalá. Na druhé straně 33 % spotřebitelů by doporučilo značku, která má rychlou, byť ne zcela účinnou reakci.
  16. 70 % stěžujících si zákazníků u vás bude opět nakupovat, pokud vyřešíte stížnost v jejich prospěch.
  17. Spotřebitelé ve věku od 18 do 29 let využívají stránky firem nebo značek na sociálních sítích více pro interakci se zákaznickým servisem (43 %) než kvůli jejich marketingu (23 %).
  18. 74 % spotřebitelů užívá jako průvodce nákupem sociální sítě.
  19. 39 % uživatelů Facebooku má rádo stránky se značkami, protože mohou zkoumat různé produkty a služby.
  20. 30 % zákazníků používajících internet v mobilu opouští nákupní transakci, když zjistí, že proces není optimalizován pro mobilní zařízení (za nákupem si představte i rezervaci).
  21. 84 % podniků souhlasí, že budování reputace a důvěry se stane v blízké budoucnosti hlavním cílem jejich marketingu.
  22. 94 % uživatelů se dívá pouze na první stránku výsledků Google a pouze 2% projdou celou první stránku výsledků Google.
  23. 8 z 10 uživatelů internetu v USA uvádí, že po přečtení negativní informace změnili své rozhodnutí nakoupit.
  24. 91 % z těch uživatelů, co našli na internetu nesprávné informace, říká, že je to ovlivnilo při vnímání firmy.
  25. Na 35 % z nich pak měly špatné informace takový vliv, že raději vybraly konkurenční firmu.

Na stejné téma

Víc zákazníků s lokálním SEO

Přinášíme vám následujících 5 praktických tipů, jak zdokonalit své lokální SEO tak, aby víc zákazníků našlo právě vaši firmu. Lokální SEO je klíčové pro to, aby se vaše značka objevila, když lidé ve vašem okolí vyhledávají produkty nebo služby, jako...

Příběhy zákazníků: DoMi Cakes – splněný online sen

Rozhovor s DoMi Cakes: Matka a dcera spojily síly a vytvořily online cukrárnický sen. Rozkošná rodinná cukrárna působící na jihu Čech i ve středočeském kraji DoMi Cakes pod vedením Domči s Míšou se s námi rozhodla podělit o recept k jejich...