Proč kontrolovat své záznamy – pravdivý příběh zákaznice

24 dubna, 2023

V roce 2021 jsme řešili zajímavý příběh naší zákaznice a jejího Studia Payot v Praze.

Webové stránky jejího pražského kosmetického studia se začaly objevovat v profilu jiného malého kosmetického salonu v Sušici.

Přišlo se na to až tehdy, když se začaly množit stížnosti zákaznic. Objednaly se online na kosmetickou službu a když dorazily do salonu v Sušici, čekaly tam na ně jen zavřené dveře. Majitelka sušického salonu byla sama překvapená, že má ve svém záznamu na Firmy.cz jinou webovou stránku a my jsme pak ještě v rámci servisu dohledaly stejnou chybu na dalších portálech.

Dnes je již vše v pořádku, ale tato chyba tak negativně ovlivnila nejen vnímání obou kosmetických salonů z pohledu dotčených zákaznic (a jejich okolí, kterému to samozřejmě vyprávěly dál), ale připravila sušický salon o zajímavé peníze. A o peníze přišel i pražský salón, protože již zablokované termíny nebylo možné zaplnit a docházelo tak k nenaplnění možné kapacity.

Jak k něčemu takovému může vlastně dojít? Jednoduše. 

Většina katalogů a služeb se snaží mít co nejvíce dat pro své uživatele. A získávají je různými způsoby. Někde najímají brigádníky, kteří vyhledávají informace z webových stránek, katalogů apod. a doplňují je k zápisům firem, kde chybí. Jiné používají roboty a stahují veřejně dostupná data z jiných katalogů a služeb, která pak porovnávají se svými daty a doplňují je těmi získanými. A ještě jiné umožňují svým uživatelům vložit jejich informace do svých katalogů.

Jakmile se jednou taková chybná informace na internetu objeví, je jen otázkou času, kdy ji začnou jiné služby přejímat. A na průšvih je zaděláno.

Jak se tomu bránit?

  • Kontrolujte si pravidelně vaše údaje na internetu – alespoň v těch nejfrekventovanějších a nejčastěji užívaných internetových službách.
  • Použijte dostupné online nástroje a zafixujte si vaše aktuální a správné informace tak, aby se nemohly změnit. Například MEXT tak zamkne vaše záznamy na více než 30 internetových službách, jako je například Google, Facebook, Instagram, Apple, Bing.

Na stejné téma

Víc zákazníků s lokálním SEO

Přinášíme vám následujících 5 praktických tipů, jak zdokonalit své lokální SEO tak, aby víc zákazníků našlo právě vaši firmu. Lokální SEO je klíčové pro to, aby se vaše značka objevila, když lidé ve vašem okolí vyhledávají produkty nebo služby, jako...

Příběhy zákazníků: DoMi Cakes – splněný online sen

Rozhovor s DoMi Cakes: Matka a dcera spojily síly a vytvořily online cukrárnický sen. Rozkošná rodinná cukrárna působící na jihu Čech i ve středočeském kraji DoMi Cakes pod vedením Domči s Míšou se s námi rozhodla podělit o recept k jejich...