V roce 2021 jsme řešili zajímavý příběh naší zákaznice a jejího Studia Payot v Praze.
Webové stránky jejího pražského kosmetického studia se začaly objevovat v profilu jiného malého kosmetického salonu v Sušici.
Přišlo se na to až tehdy, když se začaly množit stížnosti zákaznic. Objednaly se online na kosmetickou službu a když dorazily do salonu v Sušici, čekaly tam na ně jen zavřené dveře. Majitelka sušického salonu byla sama překvapená, že má ve svém záznamu na Firmy.cz jinou webovou stránku a my jsme pak ještě v rámci servisu dohledaly stejnou chybu na dalších portálech.
Dnes je již vše v pořádku, ale tato chyba tak negativně ovlivnila nejen vnímání obou kosmetických salonů z pohledu dotčených zákaznic (a jejich okolí, kterému to samozřejmě vyprávěly dál), ale připravila sušický salon o zajímavé peníze. A o peníze přišel i pražský salón, protože již zablokované termíny nebylo možné zaplnit a docházelo tak k nenaplnění možné kapacity.
Jak k něčemu takovému může vlastně dojít? Jednoduše.
Většina katalogů a služeb se snaží mít co nejvíce dat pro své uživatele. A získávají je různými způsoby. Někde najímají brigádníky, kteří vyhledávají informace z webových stránek, katalogů apod. a doplňují je k zápisům firem, kde chybí. Jiné používají roboty a stahují veřejně dostupná data z jiných katalogů a služeb, která pak porovnávají se svými daty a doplňují je těmi získanými. A ještě jiné umožňují svým uživatelům vložit jejich informace do svých katalogů.
Jakmile se jednou taková chybná informace na internetu objeví, je jen otázkou času, kdy ji začnou jiné služby přejímat. A na průšvih je zaděláno.
Jak se tomu bránit?
- Kontrolujte si pravidelně vaše údaje na internetu – alespoň v těch nejfrekventovanějších a nejčastěji užívaných internetových službách.
- Použijte dostupné online nástroje a zafixujte si vaše aktuální a správné informace tak, aby se nemohly změnit. Například MEXT tak zamkne vaše záznamy na více než 30 internetových službách, jako je například Google, Facebook, Instagram, Apple, Bing.