Přinášíme vám následujících 5 praktických tipů, jak zdokonalit své lokální SEO tak, aby víc zákazníků našlo právě vaši firmu. Lokální SEO je klíčové pro to, aby se vaše značka objevila, když lidé ve vašem okolí vyhledávají produkty nebo služby, jako jsou ty vaše. Tato zvýšená viditelnost také přispívá k budování důvěry a pomůže vám generovat zákazníky.
Pro lokální marketing jsou klíčové faktory jako správa lokálních záznamů na internetu, optimalizace lokálních cílových stránek a správa recenzí a hodnocení. Vyhledávače hledají a vyhodnocují informace z těchto kanálů, aby zjistily, jak je vaše podnikání relevantní pro zákazníka, který využívá hledání v okolí. Pravidelné aktualizace těchto informací posilují důvěru nejen vůči vyhledávačům, ale také zákazníkům.
Praktický návod jak získat víc zákazníků
Pokud jste lokální podnikatel nebo marketér, chcete, aby vaše značka byla vidět v okolí a přilákala místní zákazníky. Jak na to? Přinášíme vám praktický návod, který vám pomůže zlepšit vaše lokální SEO a tím i zvýšit viditelnost vaší firmy ve vyhledávání. Objevte jak získat nové zákazníky.
1. Aktualizujte si svůj Firemní profil na Google
Téměř všichni používají Google k vyhledávání. Vaše první kroky by měly směřovat k úpravám a optimalizaci Firemního profilu na Google. Zajistěte, aby informace o vašem podniku jako otevírací doba, adresa, telefon, web, menu a další byly aktuální a kompletní. Pravidelně také přidávejte aktualizace týkající se nabídek a speciálních akcí.
2. Udržujte konzistentní informace a přilákejte víc zákazníků
Konzistentní informace o vašem podniku na všech online platformách a ve firemních katalozích jsou klíčové. Google sleduje informace z různých zdrojů, takže se ujistěte, že vaše údaje třetích stran, jako jsou Facebook nebo Firmy.cz a v různých firemních katalozích, odpovídají informacím na vašem webu a Firemnímu profilu na Google. Google si tím ověřuje, zda může firmě důvěřovat a zobrazovat ji zákazníkům častěji a na vyšších pozicích ve vyhledávaní.
3. Optimalizujte cílovou stránku pro lokální hledání a udržte zájem zákazníků
Lokální cílové stránky jsou samostatné stránky speciálně navržené pro generování potenciálních zákazníků z okolí. Pokud někdo vyhledává na Google údržbáře v Liberci, tak se můžete objevit ve výsledcích hledání i když třeba v Liberci nesídlíte, ale poskytujete tam služby. Dosáhnete to tak, že si vytvoříte samostatnou stránku na vašem webu, kde zmíníte Liberec a vaše služby. Ujistěte se, že se rychle načítají, jsou upravené pro mobilní zařízení a obsahují Schema Markup. Schema Markup nebo-li strukturovaná data, jsou speciální formou značek – tagů, které se přidávají do kódu webové stránky. Pomáhají vyhledávacím robotům lépe porozumět obsahu stránky a zobrazit jej uživatelům přehledným a užitečným způsobem.
4. Efektivní správa online reputace a budování důvěry
Recenze a hodnocení mají velký vliv na umístění ve výsledcích vyhledávání. Zaměřte se na to, aby byly recenze pozitivní. Odpovídejte na ně a aktivně spravujte pověst svého podniku. To vám pomůže nejen ve vyhledávači Google, ale také na dalších platformách. Nezapomínejte odpovídat i na negativní recenze! Většina zákazníků se totiž ráda vrátí, pokud jste na jejich negativní recenzi odpověděli a řešili situaci v jejich prospěch.
5. Využijte analýzy ke zlepšení vaší strategie a cíleného oslovení zákazníků
Analytická data vám pomohou pochopit, jak vaše značka komunikuje s uživateli v online světě. Sledujte trendy ve výkonu, klíčová slova používaná ve vyhledávání a zpětnou vazbu od uživatelů. Tato data vám umožní upravit strategii tak, aby lépe vyhovovala potřebám právě vaší cílové skupiny.
Nyní máte praktický návod, jak zdokonalit své lokální SEO tak, aby zákazníci našli právě vaši firmu, když hledají produkty nebo služby jako jsou ty vaše. Pravidelně aktualizujte své firemní informace, udržujte jejich konzistentnost napříč internetem a sledujte výkon pomocí analýz. Tato lokální SEO strategie vám pomůže zvýšit viditelnost vaší firmy ve vyhledávačích a přilákat tak více zákazníků.
Nezapomeňte využít technologické nástroje, které vám pomohou spravovat vše jednoduše na jednom místě.
Správný technologický partner vám může pomoci spravovat všechny vaše firemní profily, recenze a sociální sítě z jednoho místa. S balíčkem Online START máte aktuálnost informací na všech digitálních platformách pod kontrolou. Více informací o nabídce Online START naleznete zde.